Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

100 χρόνια ΚΕΑ (1925-2025)

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Στις αρχές του 2016 ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες μετεγκατάστασης του Εργοστασίου στην αεροπορική βάση Ελευσίνας κατόπιν ολοκλήρωσης ευρείας κλίμακας έργων υποδομών αλλά και μεταφοράς εργαλειομηχανών, εξοπλισμού, υλικών και προσωπικού. Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2016 εγκαινιάστηκε το νέο Υπόστεγο Α/Φ-Ε/Π του ΚΕΑ με στόχο την ένταξη νέων προγραμμάτων για συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου.

Τον Ιούλιο του 2016 η ηγεσία της ΠΑ ενέκρινε την αναγκαιότητα-σκοπιμότητα για την ανάπτυξη δυνατότητας Εργοστασιακής Συντήρησης του αεροκινητήρα F100-PW-229 των αεροσκαφών F-16 Block 52+/52+ADV/VIPER στο ΚΕΑ, η οποία υλοποιείται σταδιακά.

Τον Οκτώβριο του 2021 ολοκληρώθηκε η εκτέλεση της πρώτης Εργοστασιακής Συντήρησης αεροσκάφους C-130Η (3ετής Περιοδική Επιθεώρηση).

Tον Μάιο του 2024 στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Εργοστασιακής Συντήρησης του Α/Κ F100-PW-229 το Εργοστάσιο απέδωσε τον 1ο στρόβιλο χαμηλής πίεσης (Fan Drive Turbine Module).

Εκτός των ανωτέρω, το ΚΕΑ διατηρεί ενεργές γραμμές συντήρησης για την εκτέλεση επιθεωρήσεων και επισκευών του αεροσκαφών PZL-M18B, των ελικοπτέρων AS-332C1 Super Puma, AB-205 και Bell 212, αλλά και γενικής επισκευής του αεροκινητήρα J79-GE-17 για τα αεροσκάφη F-4E και Build-Up του αεροκινητήρα Τ56 για τα αεροσκάφη C-130.

Πόσο είναι στην “αιχμή” διεθνώς το F-16V;

Το πρωτότυπο άρθρο https://doureios.com/100-hronia-kea-1925-2025/ ανήκει στο ΕΛΛΑΔΑ Archives – Δούρειος Ίππος .