
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ- HELLAS JOURNAL -Αθήνα Τώρα στο Λοριάν είναι 48 στελέχη και μόλις περάσει η 10ημέρα του μήνα, οι δικοί μας άνθρωποι θα είναι κοντά στην φρεγάτα».
Αυτό λένε στρατιωτικές πηγές στην Hellasjournal και μάλιστα δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους γι’ αυτή την ιστορική περίοδο, η οποία κατ’ ουσίαν θεωρείται η τελική ευθεία που οδηγεί στην ύψωση σημαίας της πρώτης ελληνικής Belh@rra.
Η πράξη αυτή σημαίνει ότι η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ από την κατασκευάστρια εταιρεία περνά στα θαλασσοδαρμένα χέρια των στελεχών του πολεμικού ναυτικού, όπου θα την οδηγήσουν στα ελληνικά νερά και το ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Τόσο τα 48 στελέχη που βρίσκονται ήδη στην Γαλλία, όσο και οι υπόλοιποι 80 έχουν μπροστά τους έναν αγώνα δρόμου να διανύσουν αρκετά σημαντικό, καθώς το διάστημα παραμονής στο Λοριάν σημαίνει εκπαίδευση σε κάθε σύστημα του πλοίου.
Σ’ όλα θ’ απαιτηθεί τριβή, από τα όπλα του καραβιού ως τα ηλεκτρονικά, τα μηχανολογικά, τα σόναρ, τα αντι- drone συστήματα, κ.ο.κ.
Ωστόσο δεν θα είναι μόνον οι 128 «ναύτες» της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ, καθώς στον τρίτο κύκλο των θαλάσσιων δοκιμών πάνω στη νέα φρεγάτα θα επιβιβαστούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όπως εγκαίρως είχε ενημερώσει η Hellasjournal και μέλη των φρεγατών ΝΕΑΡΧΟΣ & ΦΟΡΜΙΩΝ.
Η κίνηση αυτή αφορά τόσο την εξοικείωση των στελεχών του πολεμικού ναυτικού με το νέο πλοίο αλλά απαιτείται ν’ αποκτηθεί η απαραίτητη εμπειρία σε σημαντικά συστήματα της Belh@rra, τα οποία βεβαίως δεν θυμίζουν σε τίποτα τις έως τώρα φρεγάτες του πολεμικού ναυτικού.
Στην δεξαμενή…
Η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ εδώ και μέρες έχει επιστρέψει στην δεξαμενή ώστε να γίνουν οι τελευταίες παρεμβάσεις, τόσο από τους ειδικούς της κατασκευάστριας εταιρείας, όσο και από τα στελέχη του ελληνικού κλιμακίου που από την πρώτη στιγμή γνωρίζουν το «κτίσιμο» του πλοίου.
Στο dry dock η πρώτη ελληνική FDI θα παραμείνει για οκτώ εβδομάδες και στα τέλη Σεπτεμβρίου θα βρεθεί ξανά στο νερό όπου τότε θα εκκινήσει ο τρίτος και ίσως ο πιο επίπονος κύκλος των θαλάσσιων δοκιμών.
Ο επόμενος σταθμός και μάλιστα με το πλήρωμα της ΚΙΜΩΝ πάνω στο πλοίο, είναι η περιοχή της Βρέστης όπου εκεί θα παραληφθεί ο κυρίως οπλισμός. Από την ώρα εκείνη και μετά θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για το πλοίο «νέο σύμβολο» του πολεμικού ναυτικού ώστε να γίνει η ύψωση της σημαίας.
Όταν θα έχει φτάσει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ, τότε η Νο2 Belh@rra του ελληνικού στόλου ο ΝΕΑΡΧΟΣ θα ετοιμάζεται για τις εν όρμω δοκιμές.
Το πλοίο σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται αυτή την στιγμή στην τελική φάση των εργασιών και ήδη από την κατασκευάστρια εταιρεία το προετοιμάζουν για την επικείμενη έναρξη.
Απόδοση εντός Σεπτεμβρίου στο Marine Na4onale
Για όλα τα παραπάνω σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι η γαλλική φρεγάτα Amiral Ronarch τις ημέρες αυτές κάνει τις τελικές δοκιμές, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται η άφιξή της στην Βρέστη ώστε να «φορέσει» τον δικό της οπλισμό.
Στα τέλη του μήνα όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές αναμένεται ότι θα ξεκινήσει η επιχειρησιακή αποδοχή από το Marine NaYonale, γεγονός που σημαίνει ότι η γαλλική ύψωση σημαίας θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα εντός του Σεπτέμβρη…
Σύμφωνα με τον γαλλικό Τύπο η παραμονή της Amiral Ronarch στο dry dock κράτησε περίπου 16 εβδομάδες και περιλάμβανε εργασίες συντήρησης, διορθώσεις σε συστήματα και σημαντική παρέμβαση στην προωστήρια αλυσίδα του πλοίου, ενδεχομένως σε μια εκ των δυο γραμμών αξόνων.
Από την 1η Σεπτεμβρίου η FDI του γαλλικού ναυτικού επέστρεψε στο νερό και στις θαλάσσιες δοκιμές επαλήθευσης των εργασιών που έγιναν.
