Skip to content

 Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL

Κατεύθυνση προς το Ναυτικό επιτελείο να ετοιμαστούν οι φάκελοι της αναβάθμισης των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ φαίνεται ότι έδωσε το υπουργείο Εθνικής άμυνας, το οποίο προφανώς ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα εισάγοντας το θέμα του εκσυγχρονισμού στην επιτροπή της Βουλής.

Οι φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ είναι αυτές που παραμένουν ψηλά στην ατζέντα των αναγκών, καθώς πρόκειται για τις τέσσερις νεότερες κύριες μονάδες του στόλου, με την αποψιλωμένη το διάστημα αυτό «ΣΑΛΑΜΙΣ», να είναι το τελευταίο πλοίο που παρελήφθη από τον στόλο πριν ακριβώς 27 χρόνια.

Από την πλευρά του πολεμικού ναυτικού έχουν προχωρήσει σημαντικά με πολλές κινήσεις, ώστε η «προ-πορεία» αυτή, να είναι ο κερδισμένος γραφειοκρατικός χρόνος, ανάμεσα στην ενημέρωση της Εθνικής αντιπροσωπείας από τον υπουργό άμυνας, το τελικό πράσινο φως από το ΚΥΣΕΑ και την ενεργοποίηση της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών και Επενδύσεων.

Αρμόδιες πηγές έλεγαν ότι το ΚΥΣΕΑ δεν θ’ αργήσει πολύ, μια και έχει εξηγηθεί σε κάθε επίπεδο, τόσο η αναγκαιότητα του προγράμματος, όσο και ο χρόνος που απαιτείται για την πλήρη υλοποίησή του και με ότι σημαίνει αυτό για την έλλειψη έστω και μιας μονάδας στον στόλο.

Πάντως, την ώρα που παίζονται οι «καθυστερήσεις» στο πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, δεν έχουν σταματήσει οι διαβουλεύσεις που αφορούν τον τόπο εκσυγχρονισμού των μονάδων.

Είναι γνωστό και η Hellasjournal το είχε επισημάνει, ότι το πολεμικό ναυτικό προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους, εισηγήθηκε οι εργασίες αναβάθμισης να γίνουν στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Ωστόσο, εφόσον ο ανάδοχος του έργου υποδείξει κάποιο από τα ενεργά πιστοποιημένα από διεθνή νηογνώμονα ναυπηγεία, τότε οι εργασίες ενδεχομένως να γίνουν εκεί, γεγονός βεβαίως που εξαρτάται από την δυνατότητα εκτέλεσης των έργων, το χρονοδιάγραμμα αλλά και το κόστος.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες, τα ραντάρ και το σύστημα μάχης. Υπενθυμίζεται ότι και στα τέσσερα πλοία θα εγκατασταθεί το επιτυχημένο anti- drone σύστημα «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Ποιος τελικά έχει μάθει από τα «ξύλινα τείχη»;

Το αεροναυτικό πεδίο της Ελλάδας απαιτεί «αντίδοτο», σε κάθε επιχείρηση δημιουργίας τετελεσμένων από την Τουρκία.

Και τα ιστορικά παραδείγματα των ελληνοτουρκικών έχουν δείξει ότι ο ισχυρός στόλος σε συνδυασμό με τα ψυχωμένα πληρώματα των μονάδων πάντοτε ήταν αποτρεπτικός παράγοντας.

Τα συμπεράσματα αυτά ωστόσο εδώ και χρόνια, έθεσαν σε πλήρη λειτουργία και τα τουρκικά αντανακλαστικά, με την Άγκυρα να δείχνει ότι θέλει πάση θυσία να κυριαρχήσει στο μπλε του Αιγαίου και της Μεσογείου.

Και απ’ ότι φαίνεται ύστερα από αιώνες, οι γείτονές μας ασπάζονται με σοβαρότητα όλα όσα είχε πει ο Θεμιστοκλής για τα «ξύλινα τείχη» που αποτελούν την ασπίδα αποτροπής αλλά και το μακρύ δόρυ της εξωτερικής πολιτικής.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι μόλις την φετινή χρονιά η γείτονα από τα 45 δισεκατομμύρια που σκοπεύει να δαπανήσει για την άμυνα, την μερίδα του λέοντος παίρνει το τουρκικό πολεμικό ναυτικό και το 100% η τουρκική αμυντική βιομηχανία που καταφέρνει να «εισβάλει» και στην Ευρώπη…

Η ναυπήγηση των έξι καινούργιων υποβρυχίων «214» κλάσης «PIRI REIS», με το πρώτο να έχει ήδη παραληφθεί, είναι ένα βήμα σημαντικής ενίσχυσης για τον τουρκικό στόλο.

Και στην συνέχεια, σύμφωνα με τον επίσημο προγραμματισμό τους οι Τούρκοι στοχεύουν στη ναυπήγηση των «εθνικών» υποβρυχίων κλάσης «MILDEN» με αναερόβια πρόωση, όπως τα «214».

Το επόμενο βήμα σύμφωνα με τον Αρχηγό του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, είναι η κατασκευή πυρηνικών υποβρυχίων.

Η γείτονα δεν κρύβει ότι έχει σχέδιο να κυριαρχήσει στις θάλασσες όχι μόνο στα όρια της Ανατολικής Μεσογείου, όπως επιτάσσει το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», αλλά να αποκτήσει τέτοια ναυτική ισχύ η οποία θα της επιτρέπει ένα «αποτύπωμα- σφραγίδα» σε παγκόσμιο επίπεδο, στα πρότυπα των πυρηνικών δυνάμεων.

Η ναυπήγηση αεροπλανοφόρου, αντιτορπιλικών μεγάλου εκτοπίσματος, φρεγατών Istanbul, τεσσάρων κορβετών, περίπου 20 καινούργιων πλοίων εντάσσεται στην ίδια λογική….

Στην Αθήνα πάντως, 15 και πλέον χρόνια συζητούμε και γράφουμε για το μέλλον των τεσσάρων φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ και για το αν θα προχωρήσει σύντομα το σχέδιο απόκτησης και τέταρτης FDI, διότι τ’ άλλα προγράμματα μπορεί να παίρνουν σειρά αλλά ήδη ως κράτος έχουμε αφήσει το ναυτικό δεκαετίες στην τύχη του…

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΔΩ

ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ ΕΔΩ

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΔΩ

ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΕΔΩ

Το πρωτότυπο άρθρο https://hellasjournal.com/2025/05/kinitikotita-gyro-apo-tis-fregates-meko-o-eksygchronismos-pou-echei-argisei-15-chronia-kai-to-provlima-tis-gigantosis-tou-tourkikou-naftikou/ ανήκει στο πολεμικό ναυτικό – Hellasjournal.com .