Skip to content

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL

Μπορεί το πρόγραμμα ενίσχυσης του πολεμικού ναυτικού να έχει τεθεί εκ των πρώτων προτεραιοτήτων, όμως ως τώρα δεν φαίνεται να κινείται κάποια διαδικασία που να μην απαιτεί χρόνο, εκτός του χρήματος.

Ενδεικτικό είναι ότι στο ναυτικό επιτελείο τελούν εν αναμονή των αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν ώστε να προχωρήσουν κάθε μια σύμβαση ξεχωριστά. Είτε αυτή αφορά την αναβάθμιση κλάσης ΥΔΡΑ, είτε τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων, κ.ο.κ.

Σε πολιτικό επίπεδο πάντως, ΚΥΣΕΑ που να σχετίζεται με πρόγραμμα του ναυτικού μπορεί να μην έχει γίνει, αλλά πραγματοποιήθηκε μια ακόμη κίνηση που έχει ξεχωριστή αξία.

Και είναι αυτή στην ιταλική πρωτεύουσα, τόσο στο τετ α τετ Μητσοτάκη- Μελόνι, όσο και κατά την συνάντηση Δένδια- Κροζέντο, με την ελληνική πλευρά θα θέτει το ενδιαφέρον για τις δύο ή και τέσσερις ιταλικές φρεγάτες κλάσης Bergamini.

Βεβαίως από την άλλη πλευρά, στο ναυτικό επιτελείο λαμβάνουν υπόψιν τους και δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου τα οποία κάνουν λόγο για σκέψεις και εισηγήσεις του Marina Millitare για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων φρεγατών κι όχι για πώληση, πλην των πρώτων δυο της κλάσης.

Το ιταλικό ναυτικό διαθέτει οκτώ φρεγάτες FREMM. Οι δυο θα είναι διαθέσιμες προς πώληση όπως όλα μαρτυρούν από το 2028. Την ίδια στιγμή, η κατασκευάστρια εταιρεία ήδη «κτίζει» δυο FREMM EVO, με τους Ιταλούς να επιδιώκουν την κατασκευή επιπλέον φρεγατών της τελευταίας κλάσης.

Το ερώτημα που μπορεί να τεθεί ή να διερευνηθεί είναι τι βάση έχουν οι φήμες ή εισηγήσεις για τον εκσυγχρονισμό των Bergamini που ήδη διαθέτει το ιταλικό ναυτικό κι αν αυτές οι φρεγάτες θα είναι διαθέσιμες και μετά από αυτό το ενδεχόμενο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο αρχικός στόχος επισημαίνουν πηγές από την Αθήνα έχει επιτευχθεί, δηλαδή να κοινοποιηθεί επισήμως το ελληνικό ενδιαφέρον αγοράς των δυο διαθέσιμων- από το 2028- ιταλικών φρεγατών.

Παράλληλα, οι ίδιες πηγές λένε ότι υπάρχει ακόμη δρόμος μέχρις ότου η πρόθεση μετατραπεί στην πρώτης μορφής διαπραγμάτευση μέσω της γραπτής δέσμευσης, στο κείμενο της οποίας θα συμφωνηθούν τα δεδομένα πάνω στα οποία θα βαδίσουν Αθήνα και Ρώμη.

Και σε αυτό ακριβώς το σημείο η ελληνική πλευρά, σκοπεύει να ξεκαθαρίσει με ποια μέσα θα πωληθούν οι Bergamini αλλά και να αιτηθεί την αύξηση του αριθμού των φρεγατών, εφόσον οι EVO θα ενισχύσουν το Marina Millitare.

Στην περίπτωση που επιτευχθεί αυτή η συμφωνία, μπορεί να θεωρηθεί «κλειδί» για τον στόλο. Το 2028 θα είναι πλήρως επιχειρησιακές οι τρεις φρεγάτες FDI ενώ την ίδια χρονιά όπως όλα δείχνουν, το πολεμικό ναυτικό θα ετοιμάζεται να παραλάβει και την τέταρτη Belh@rra.

Επιπλέον οι φρεγάτες κλάσης ΥΔΡΑ θα βρίσκονται σε καθεστώς εκσυγχρονισμού, με πηγές από το ναυτικό να ευελπιστούν ότι και αυτός θα τείνει προς την ολοκλήρωσή του σε κάποιες από αυτές.

Και τότε θα προστεθούν οι δυο FREMM, φρεγάτες 6.700 τόνων, ικανές να ταξιδεύουν στην ανοιχτή θάλασσα, όπου εκεί η Ελλάδα οφείλει και θέλει να κάνει επίδειξη σημαίας.

Με δέκα ή δώδεκα ισχυρές κύριες μονάδες, τέσσερις ολοκαίνουριες FDI όπου τα συστήματά τους εκτοξεύουν το πολεμικό ναυτικό πολλά χρόνια μπροστά κι από το 2025. Τέσσερις ΜΕΚΟ εκσυγχρονισμένες και ικανές ν’ ανταπεξέλθουν σε όλες τις σύγχρονες προκλήσεις.

Και δυο ή τέσσερις FREMM! Οι αποστολές στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο με αυτά τα σκαριά θ’ αποκτούν άλλη σημασία διότι οι σύμμαχοι και εχθροί γνωρίζουν την ελληνική ναυτοσύνη και αποφασιστικότητα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΔΩ, ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ ΕΔΩ
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΔΩ
ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΕΔΩ

Το πρωτότυπο άρθρο https://hellasjournal.com/2025/05/krisimo-etos-to-2028-gia-tin-enischysi-tou-stolou-i-4i-fdi-o-eksygchronismos-ton-fregaton-meko-kai-i-diapragmatefsi-gia-tis-italikes-fremm/ ανήκει στο πολεμικό ναυτικό – Hellasjournal.com .