
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL
Με το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις που αφορούν τα F-16 Block 50 και τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται στο αεροπορικό επιτελείο με στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνεχίζει το σερί των αποδόσεων Viper στις πολεμικές μοίρες.
Την περασμένη Τρίτη το 33ο F-16 Viper απογειώθηκε για τελευταία φορά από την Τανάγρα για να προσγειωθεί στην 110 Πτέρυγα Μάχης, προστιθέμενο στην αεροπορική δύναμη της 337 Μοίρας «Φάντασμα».
Τις επόμενες ώρες το «πονεμένο» όπως το έχουν ονομάσει οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ, πρόκειται να τροχοδρομήσει στον διάδρομο για την δεύτερη, ίσως και τελική εναέρια δοκιμή του.
Την Παρασκευή δοκιμάστηκε για πρώτη φορά, περνώντας όλες τις διαδικασίες χωρίς να υπάρχουν αναφορές για επανέλεγχο σε όργανα.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος που θα είναι όπως όλα δείχνουν το 34ο μαχητικό που θ’ αποδοθεί τις επόμενες ημέρες στον αεροπορικό στόλο, έπρεπε να είχε φύγει από την ΕΑΒ τον Δεκέμβριο του 2023.
Έναν μήνα νωρίτερα όμως κατά την διάρκεια εργασιών στην φιάλη παραγωγής οξυγόνου υπήρξαν προβλήματα, όχι όμως από αστοχία υλικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο αεροσκάφος να μείνει αρκετά πίσω και την θέση του να ξεπεράσουν άλλα μαχητικά που ήταν σε αρχικό στάδιο εργασιών.
Το σημαντικό είναι ότι οι εργαζόμενοι της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας σε συνεργασία με τους τεχνικούς της πολεμικής αεροπορίας, με πείσμα, κατάφεραν στο «πονεμένο» ν’ αποτινάξουν τα όποια προβλήματα είχε παρουσιάσει και πλέον να είναι έτοιμο προς απόδοση.
Εφόσον περάσει και την δεύτερη πτητική δοκιμή με πλήρη επιτυχία, σειρά θα έχει το βαφείο αλλά μόνον για συμπληρώματα όπου χρειάζεται, βαφής have glass η οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είναι μόνο βαφή αλλά το σύνολο των μέσων μείωσης του RCS.
Η συγκεκριμένη ανακλαστική βαφή καλύπτει περίπου το 60% του F-16, εστιάζοντας σε συγκεκριμένα σημεία που «χτυπούν» περισσότερο τα εχθρικά ραντάρ.
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 Viper δεν περιλαμβάνει την πλήρη βαφή στα 82 αεροσκάφη. Και δεν υπάρχει μέσα στην αρχική συμφωνία καθώς τότε το επιτελείο έκρινε ότι το κόστος θα έδειχνε μειωμένο.
Σε δεύτερο χρόνο ωστόσο προγραμματίζεται ότι τα Viper θα επιστρέψουν στην ΕΑΒ για ολική βαφή και είναι σαφές ότι το κόστος θα είναι εντελώς διαφορετικό.
Για τον Μάρτιο σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα πιθανά η εταιρεία ν’ αποδώσει στην πολεμική αεροπορία ένα ως δυο F-16 Viper και με αυτά ο αριθμός θ’ ανέβει στα 36.
Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι η 337 Μοίρα «Φάντασμα» θ’ αποτελέσει την μονάδα που θα συμπληρώσει τον αριθμό των αεροσκαφών αρκετά πιο γρήγορα από τις προηγούμενες.
Τα ρίχνουν στις δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις…
Την ίδια ώρα ωστόσο το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας στρώνει το «χαλί» των Viper για να πετούν φτερό με φτερό με τα μελλοντικά F-35. Σημείο κλειδί είναι οι ιπτάμενοι και μηχανικοί των Viper να συμβαδίζουν στην τεχνογνωσία με αυτή που πρόκειται ν’ αποκτηθεί για τα stealth αεροσκάφη 5ης γενιάς.
Ιπτάμενοι και μηχανικοί της 340 & 343 Μοίρας από την Κρήτη έχουν για δεύτερη φορά την ευκαιρία, στα τέλη Μαρτίου να συνυπάρξουν με την 5η γενιά και σε ένα πλήρως δικτυοκεντρικό περιβάλλον επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της άσκησης του ΝΑΤΟ «Ramstein Flag 25» η οποία μετά την Ανδραβίδα θα φιλοξενηθεί στην βάση Leeuwarden στην Ολλανδία.
Η συναντίληψη που αποκτούν αεροπόροι και μηχανικοί σε μια Συμμαχική άσκηση με σχεδόν 100 μαχητικά αεροσκάφη είναι εντελώς διαφορετική. Εκεί καλούνται να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες που τους «χαρίζουν» οι νέες πλατφόρμες των Viper οι οποίες ολοκληρώνονται από τα ελληνικά χέρια, στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΔΩ, ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ ΕΔΩ,
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΔΩ
ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΕΔΩ

