
Από Σάββας Δ. Βλάσσης Ο στροβιλοκινητήρας PT6Α-68 αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.100 ίππων, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 364 μ.α.ώ. (586 χ.α.ώ.) και μέγιστη ταχύτητα ταξιδίου 320 μ.α.ώ. (510 χ.α.ώ.). Σε πραγματικές συνθήκες, μια φυσιολογική οικονομική ταχύτητα ανέρχεται σε 266 μ.α.ώ. (426 χ.α.ώ.). Το T-6A NTA φέρει εσωτερικό καύσιμο 677,5 λίτρων (1.200 λίβρες) και η κατανάλωση με σταθερή ταχύτητα πτήσεως κυμαίνεται σε 225 λίτρα (400 λίβρες) ανά ώρα. Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι με ταχύτητα ταξιδίου, εφεδρικό καύσιμο για πτήση 30 λεπτών και φορτίο δύο εκπαιδευτικών βομβών BDU-33, δύο ατρακτιδίων πολυβόλων HMP400 και δύο καλάθων ρουκετών LAU-68, η ακτίνα δράσεως με πτήση σε υψόμετρο 25.000 ποδών, ανέρχεται σε 450 ν.μ. (833 χλμ.). Υπό τις ίδιες συνθήκες, αλλά σε υψόμετρο 15.000 ποδών, η ακτίνα δράσεως μειώνεται στα 370 ν.μ. (685 χλμ.) ενώ για πτήση σε υψόμετρο 5.000 ποδών, αυτή συρρικνώνεται σε 300 ν.μ. (555 χλμ.). Με οπλισμό μόνο τα πολυβόλα, οι επιδόσεις αυξάνονται αναλόγως. Η προστασία των αστικών κέντρων, όπως στην περίπτωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, μπορεί κάλλιστα να ανατεθεί στα T-6A NTA, αποδεσμεύοντας πολύτιμα μαχητικά και συμπληρώνοντας τα επίγεια αντιαεροπορικά μέσα. Εάν στον οπλισμό προστεθούν ρουκέτες των 2,75 ιντσών και γίνουν παρεμβάσεις στο πιλοτήριο για την αξιοποίηση Διοπτρών Νυκτερινής Οράσεως (ΔΝΟ) από το πλήρωμα, μπορούν να αναβαθμιστούν κατά πολύ η επιχειρησιακές ικανότητες των T-6A NTA. Πιστοποίηση της 120 ΠΕΑ ως Συμμαχικό κέντρο εκπαίδευσης ιπταμένων Η υπόθεση των T-6A Texan II σε ελληνική υπηρεσία, ενείχε εξαρχής την διάσταση σκανδάλου, υπό την έννοια ότι επρόκειτο για απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό (σε μια εποχή που κυριαρχούσαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες) και του ότι με χρηματοδότηση της Ελλάδας η εταιρεία ανέπτυξε οπλισμένη έκδοση. Η σκανδαλώδης κατάσταση συνεχίστηκε, όταν η Πολεμική Αεροπορία εγκατέλειψε και τα πιο ικανά αεροπλάνα, για τα οποία η ίδια είχε εκφράσει απαίτηση και σπατάλησε τα χρήματα των φορολογουμένων, για να πετάξει στο τέλος την επένδυση στα σκουπίδια. Ακόμη και αν υπάρχει απροθυμία επαναφοράς των T-6A NTA σε πολεμικό ρόλο, η ύπαρξη της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) αλλά και αυτή η ίδια η Αεροπορία Στρατού, μπορούν να ηγηθούν. Εξάλλου και στην Ουκρανία, η ανορθόδοξη δράση των Yak-52 που ανήκουν σε επιστρατευμένους ερασιτέχνες αεροπόρους, δεν πιστώνεται στην Αεροπορία αλλά στην 11η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού ενώ προηγουμένως επιχειρούσαν υπό την Εναέρια Περιπολία Πολιτικής Αεροπορίας! Πολεμική Αεροπορία: ο πιο “σπάταλος” σε υλικό Κλάδος
