Skip to content

Εκτός από το τμήμα των μαχητικών, η Αθήνα εξετάζει επίσης την αγορά του Embraer C-390 Millennium για να αντικαταστήσει τα C-130 της, γράφει ισπανικό δημοσίευμα.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει περισσότερα F-35 λόγω των καθυστερήσεων στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Viper για τα F-16 Block 50 της.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εξετάζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει μεταξύ 8 και 12 επιπλέον μαχητικά αεροσκάφη stealth Lockheed Martin F-35 Lightning II μετά το 2030, αντί να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των 38 F-16 Block 50 της.

Σύμφωνα με την ελληνική ειδησεογραφική ιστοσελίδα Flight, οι διαπραγματεύσεις με την Ουάσινγκτον σχετικά με το πρόγραμμα αναβάθμισης του Fighting Falcon έχουν συνεχιστεί εδώ και πέντε χρόνια χωρίς οριστικά αποτελέσματα, οδηγώντας σε επανεξέταση της στρατηγικής καταλληλότητας αυτής της επένδυσης.

Η Ελλάδα υπέγραψε ήδη Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA) το 2024 για 20 F-35, η παραγωγή των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το πρώτο από αυτά τα αεροσκάφη αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028. Η επιλογή επέκτασης της αγοράς σε συνολικά 30 ή περισσότερες μονάδες στοχεύει να διασφαλίσει ότι, μέχρι την επόμενη δεκαετία, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα διαθέτει έναν στόλο με τεχνολογικές δυνατότητες αιχμής, πλήρως διαλειτουργικό με το ΝΑΤΟ και με τα Dassault Rafale ήδη σε υπηρεσία.

Αντίθετα, ο εκσυγχρονισμός του F-16 Block 50 – η οποία σήμερα αποτιμάται σε περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ, μετά από διαπραγματεύσεις με την Lockheed Martin – αντιμετωπίζει κινδύνους που σχετίζονται με το χρονοδιάγραμμα.

Εάν το πρόγραμμα ξεκινήσει τώρα, δεν θα ολοκληρωθεί πριν από το 2031-2032, αφήνοντας τη δύναμη με ένα ενδιάμεσο μοντέλο με περιορισμένες δυνατότητες και την ανάγκη για περαιτέρω παρεμβάσεις μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας.

Η συζήτηση αποτελεί μέρος του βαθύ μετασχηματισμού της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

 Εκτός από τα F-35 και τα Rafale, η Ελλάδα θα ενσωματώσει 83 εκσυγχρονισμένα F-16 Viper, τα οποία θα εξασφαλίσουν υψηλή διαλειτουργικότητα μεταξύ των κύριων μαχητικών οχημάτων της.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αξιολόγηση της ακύρωσης του εκσυγχρονισμού του Block 50 υπέρ περισσότερων F-35 ανταποκρίνεται σε ένα μακροπρόθεσμο κριτήριο οικονομικής αποδοτικότητας και στην ανάγκη διατήρησης ενός ποιοτικού πλεονεκτήματος έναντι των περιφερειακών απειλών.

Το ενδιαφέρον της Αθήνας δεν περιορίζεται στον τομέα των μαχητικών.

Μια άλλη προτεραιότητα είναι η ανανέωση του στόλου τακτικών μεταφορών.

 Αν και έχει συζητηθεί η πιθανή αγορά C-130J, το Embraer C-390 Millennium, που έχει ήδη επιλεγεί από αρκετούς Ευρωπαίους εταίρους, κερδίζει έδαφος στο Υπουργείο Άμυνας.

Σε αυτή την περίπτωση, η Ελλάδα βρίσκεται σε συνομιλίες με την Πορτογαλία, η οποία λειτουργεί το μοντέλο και θα μπορούσε να διευκολύνει τις διακυβερνητικές διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο της ΕΕ.

Το C-390 έχει αναδειχθεί ως φαβορί στα σχέδια της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας για τη σταδιακή αντικατάσταση του C-130H. Σύμφωνα με ελληνικές πηγές, η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει την απόκτηση τουλάχιστον τριών μονάδων, με δυνατότητα προσθήκης περισσότερων στο μέλλον.

Μεταξύ των παραγόντων που ανατρέπουν την ισορροπία είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου (26 τόνοι σε σύγκριση με τους 21 τόνους του C-130J), η υψηλότερη ταχύτητα πλεύσης και το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος χάρη στους κινητήρες turbofan IAE V2500, που χρησιμοποιούνται ευρέως στην πολιτική αεροπορία.

 Επιπλέον, η υιοθέτησή του από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, η Αυστρία και η Σουηδία θα προωθούσε την περιφερειακή διαλειτουργικότητα και την πρόσβαση σε οικονομίες κλίμακας στη συντήρηση και την υλικοτεχνική υποστήριξη.

Aviación Militar

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ  – Echedoros.blog

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.olympia.gr/1637715/amyna/i-ellada-exetazei-na-apoktisei-perissotera-f-35-kai-na-stamatisei-ton-eksygchronismo-ton-f-16-block-50-ispaniko-dimosieyma/ ανήκει στο ΑΜΥΝΑ – olympia .